X

Erawan Kft.

Thassosi nyár

2023.07.06.

Megérkeztünk Kata barátnőmékhez Thassosra. Wizzairrel utaztunk, pontosan indultunk és érkeztünk, a reptéren egy bérelt kis Yaris várt minket. Július elején szinte üres úton gurultunk Kavala alá, Keramoti kikötőbe, ahol viszont már óriási kocsisor torlódott fel a kompkikötőnél. De addig legalább meg tudtuk nézni a templomtornyon fészkelő gólyákat!

40 perc alatt átért velünk a tiszta, modern komp, aztán irány Aliki beach, Katáék háza!

Itt ők már mindenkit ismernek, nem meglepő tehát, hogy épp náluk van két helyi ember, csak beugrottak egy kis csevegésre.

Thassos a legzöldebb görög sziget, különleges tengerpartokkal, strandokkal, és igazi görög vendégszeretettel. Aki unna a strandolást, vagy valami újat kipróbálna, lakhat a sziget egykori fővárosában, a csendes, hegyi Theologosban, aki a nyüzsit és a bulihelyeket kedveli, annak Potost ajánlom.

Jó kis kirándulás felmenni az Ipsario hegycsúcsra, ajánlom hozzá a spéci autó bérlését sofőrrel.  Csodás minden partszakasz, és a sziget tele van kis hotelekkel, kiadó apartmanokkal. A jó idő szinte garantált májustól októberig - mi mindig júliusban jövünk, amikor perzsel a hőség, de nagyon izgi lehet akár októberben, az olajbogyószüretre érkezni, olyankor még meleg van, és a sziget apraja-nagyja a híres thassosi olívaolajat készíti.
A tenger augusztus-szeptemberben a legmelegebb, és minden beachen gyönyörű, tiszta, átlátszó a víz.

Kedvenc ételeim itt a gírosz, a barbugna nevű kis hal sütve, meg egyébként mindenféle tengeri herkentyű. Érdekesség, hogy külön jelzik az étlapon, ha valami nem friss, hanem fagyasztott alapanyagból készül, és a fagyasztott halakból olcsóbb az étel.

Összességében nagyon szuper sziget, rengeteg programlehetőséggel, sekély partszakaszokkal (kisgyerekeseknek), tiszta strandokkal, kiváló éttermekkel, mi nagyon szeretjük.

Vissza az előző oldalra!
X

Kereső

Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk