X

Erawan Kft.

Az első babás nyaralás

2023.05.18.

Linda féléves volt az első nyaralása idején. Autóval mentünk Olaszországba, és amilyen picike volt, annyira imádta a tengert! Na de mit is vittünk magunkkal, és mire volt szükségünk?

A legfontosabb: a megállók.
Igen, sokat tudnak aludni a picik a kocsiban, de nem hinném, hogy ez a legtermészetesebb alvási pozíciójuk, ezért úgy indultunk, hogy például éjszakázni ágyban, szállodában lehessen. Az osztrák-olasz határig is megálltunk többször, nemcsak azért, hogy egyen, tisztába tegyük, hanem azért is, hogy egy kicsit változtathassa a helyzetét. Másnap reggeli után indultunk tovább és beiktattunk három nagy pihenőt Jesolóig, az egyikbe egy kis szolid (ölben) hintázás is belefért. Babakocsis sétálás, levegőzés, hogy ne órákig gubbasszunk az autóban. Nekünk is jó volt egy kicsit megállni, fagyizni, nézelődni.

Elöljáróban annyit, hogy tudom: a nyaralás nekünk, szülőknek volt fontos, és nem a gyereknek, mégis, valahogy egy mérföldkő volt az autós utazás – mivel simán ment, így egyéves korában simán elrepültünk egy távoli nyaralásra, mintha már rengeteg gyerekes-utazós tapasztalat birtokában lettünk volna. Az viszont szerintem fontos, hogyha a szülők pihenni, utazni, nyaralni szeretnének, akkor igen, könnyen beintegrálhatják a saját rendszerükbe a kisbabát is. Linda úgy nyaralt velünk, mintha otthon lenne. És persze mi, szülők nyilván nem úgy nyaraltunk, mint előtte, viszont így is szuper volt, és azóta is nagyon szuper a gyerekes-családos nyaralás! Rengeteg élményt ad, Linda a mai napig rengetegszer nézi végig a régi nyaralásos fotóit is.

Tárgyak, amiket magunkkal vittünk:

Vittünk összecsukható járókát, ami ágynak is jó (bár tudtuk, hogy a szállodában kapunk babaágyat).
SZÜKSÉG VOLT RÁ. A tengerparton, árnyékban ebben pihent mellettünk, sőt jó nagyokat aludt benne.

Spéci baba naptej.
SZÜKSÉG VOLT RÁ. Nem annyira klassz, ha a babára felnőtt vagy akár junior naptejet kensz, olvass utána, és vegyél kifejezetten kisbabáknak készült naptejet, vidd is magaddal, kend be őt még akkor is, ha csak árnyékban van!

Rengeteg babaétel
A felét hazahoztuk, mert már a hozzátáplálás időszakában jártunk, és zöldségpürét, gyümölcsöt inkább frissen adtunk neki. Amúgy pedig tele vannak a polcok bébiétellel, ha netán keveset vinnél. Mégis azt mondom, SZÜKSÉG VOLT RÁ.

Bébi nyári rucik
Mivel kánikula volt, napközben Linda csak egy pelenkában és fürdőbugyiban (sapkában) volt, a divatos kisrucikra túl nagy szükség nem volt, legfeljebb este, amikor sétálni, vacsorázni mentünk.

Mesekönyvek
Szerintem csak plusz súly, amíg még ilyen pici. Egész más egyéves kor felett, amikor naponta több új mesét is igényelhet, féléves korában gyakorlatilag bármilyen dalt, verset ámultan hallgatott.

Játékok
Egy plüss elég lett volna! Úgysem tudod megállni, hogy ne vegyél neki ezt-azt, és ilyenkor még nem igazán van szüksége az összes otthoni játékára.

Homokozójáték

Elég egy lapát és egy vödör! De azt sem érdemes magaddal vinni, tuti, hogy van a szállodában vagy a szálláshelyen olyan, amit más hagyott ott azért, hogy játsszanak vele a gyerekek.

Felfújható matracok, kacsás matrac, kis matrac, nagy matrac…
Nem fogod vele elengedni. Egyet vinni jó ötlet, többet fölösleges.

Kismedence (felfújható)
A legjobb döntés volt, mivel gyorsan felmelegedett benne a víz, és így szinte egész nap strandolhat benne a gyerek!

Basebal-sapka, kendő
Fontos, sőt rendszeresen vizeztük, nehogy túlmelegedjen a feje.

Napszemüveg
Nem tudom, kinél hogy van, de Linda nem viselte el magán, még most sem szereti viselni.

Ilyen testápoló, olyan babakrém
Egy elég. De tényleg.

Szúnyogriasztók
A sprayt nem fújtuk rá a finom kis bababőrére, inkább vittünk szúnyoghálót a babakocsira, túl nagy szükség amúgy nem volt rá abban az évben, szóval az első két nap után nem használtuk.

Vízforraló, ételmelegítő
Nekünk ezek jól jöttek, hozzáteszem, hogy a parti bároktól kezdve az éttermeken át mindenhol szívesen megmelegítik az ételt, ha babának kell, de azért mégis jobb, ha nem vagy rászorulva mindvégig mások segítségére.

+1: Biztosítás
Hiába mész akár Európába nyaralni, azt javaslom, hogy a gyerek miatt is köss nagyon jó biztosítást, ráadásul olyat, aminél nem neked kell előre fizetned, hanem mindent a biztosító intéz! Hogy ez milyen fontos, arról hamarosan saját tapasztalatunkat fogom elmesélni.

Vissza az előző oldalra!
X

Kereső

Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk